מערכת לשנת הלימודים תשפ"ב

סיימנו את שנת הלימודים תשפ"א עם הרבה הצלחות. למרות האתגרים הרבים, הרגשנו שהתלמידות שלנו התמודדו עם השינויים כגיבורות וגם רכשו כלים חשובים בדרך. קבלנו חזרה תלמידות שיודעות לנהל את הלמידה שלהן, לוקחות אחריות, ויודעות לנהל את הזמן בצורה מיטבית. כמו כן, הרגשנו שהתקופה נתנה לנו אפשרות לחשוב אחרת על החינוך, ולפרוץ את המסגרות הרגילות. שאלנו את עצמנו איך נמשיך לתת מענה פרטני כמו שהיה בתקופת הלמידה מרחוק, ואיך נאפשר לתלמידות שלנו להמשיך להשתמש בכלים שרכשו גם במסגרת רגילה.

שמענו גם מכם ההורים על היתרונות של התקופה. בסקר הורים שעשינו ראינו שגם אתם מעוניינים שהבנות ימשיכו להשתמש באחריות האישית, הלמידה עצמית וניהול הזמן. גם אתם חוויתם את ההתקדמות של התלמידות וראיתם כמה הן הצליחו לנהל לבד את הלמידה. כמו כן ציינתם את חשיבות המשך הקשר האישי והפרטני.

אנו מודים לכל ההורים שהגיעו לערב החשיבה בעקבות הקורונה. בעקבות החשיבה יחד אתכם, אנחנו רוצים להציג כאן את השינויים במערכת השעות של התלמידות הבנויים על מנת לשמור על כל הטוב שקיבלנו.

שעות סיום לימודים.pdf

למידה עצמית וניהול זמן

שעות גמישות: תלמידות כיתות ז-ח קיבלו במערכת שלהם שעתיים של "שעות גמישות". שעה גמישה היא שעה שבה התלמידה יכולה לבחור אם לעשות את משימת הלמידה בבית הספר עם הליווי של המורה ויחד עם החברות בכיתה, או בנוחיות של הבית. הלימוד בזמן הזה הוא חובה, וחלק ממערכת השעות, הבחירה היא רק בצורה שהלימוד מתקיים בה. בסיום כל שעה גמישה התלמידה חייבת להגיש משימה. תלמידות שיבחרו לעשות את המשימה בבית אך לא יגישו את המשימה במועד, יצטרכו בשבוע שלאחר מכן ללמוד את השעה הגמישה בבית הספר.

שעות גמישות.pdf

מענה פרטני וקשר אישי

מערכת אישית: במהלך חודש תשרי תלמידות כיתות ו-ח, בליווי המחנכות וההורים, יבחרו שעתיים נוספות במסגרת מערכת אישית. מערכת אישית מתקיימת בסופי יום והיא חובה על כל תלמידה. התלמידות יוכלו לבחור את השיעורים לפי השיקולים שלהן ובאישור של ההורים. שאיפתנו היא ללוות את התלמידות בבחירה על ידי התבוננות פנימית: איפה אני רוצה להשתפר? איפה אני צריכה עזרה? במה אני רוצה העשרה?- יחד עם לקיחת אחריות על בניית מערכת שקשורה לשיקולים אחרים, כגון: חוגים, מחויבויות משפחתיות וכד'. במסגרת המערכת האישית התלמידות יוכלו לבחור ללמוד בקבוצות קטנות במקצועות הבאים: אנגלית, עברית, פרשנות, מדעים, מתמטיקה, גיאוגרפיה והיסטוריה. הכנה לתהליך הבחירה תתקיים בביה"ס במהלך חודשים אלול ותשרי ובסופה התלמידה תקבל אפשרות הרשמה.

במסגרת יום הלימודים תלמידות ד-ו ילמדו ויחזרו על כלים שיכולים לעזור להן לנהל את הלמידה. במסגרת שיעורי מחשבים בכיתות ד-ו, בנוסף ללימוד קוד ורובוטיקה, התלמידות ילמדו את הכלים השונים בתשתית של כרום, וגם יתקדמו בלמידה עצמית דרך יחידות מתוקשבות וקורסים מקוונים הבנויים על ידי מורות של בית הספר.

בית הספר נערך לאפשרויות שונות של שגרת לימודים בתוך המציאות של קורונה. בתחילת שנת הלימודים נרענן את השימוש באתר הבית ספרי ובגוגל קלאסרום ונמשיך להשתמש בהם גם בשגרה. בית הספר מצוייד עם מחשב בכל כיתה על מנת לאפשר למידה מרחוק לתלמידות בבידוד. כמוכן נרכשו מחשבים לתלמידות לעבודה ותרגול בכיתות.

מערכת אישית.pdf