ז2


בס"ד, תמוז תשפ"ב


הורים יקרים, בשורות הבאות נרצה לעדכן אתכם בהספקים במקצועות השונים שנלמדו במחצית זו בכיתה ז2:

פרשנות, המורה עדי לוי: במחצית זו המשכנו ללמוד בעיון חומש בראשית. עסקנו בפרשת לך לך, בדמותו ובגדולתו של אברהם אבינו. "הביטו אל צור חוצבתם.. הביטו אל אברהם אביכם ואל שרה תחוללכם.." למדנו על מידותיו והנהגותיו של אברהם שלמעשה קיימות בכל אחד מאיתנו. הרחבנו בסוגיית מעשה אבות סימן לבנים ובהשלכות שלה עד ימינו. עסקנו בברית בין הבתרים ומשמעותה. בדמותה של שרה אמנו, ועוד... במהלך השיעורים עלו דיונים מהותיים ביחס לעם ישראל ולארץ ישראל, מתוך פסוקי התורה. הלימוד שלנו עסק במיומנויות פרשניות חשובות כמו זיהוי הקושי וסוגו, ויכולת הבחנה בין פירושים שונים בתוך פירוש רש"י. בנות הכיתה השתתפו יפה והתקדמו ביכולתן להתמודד עם פירושים באופן עצמאי.

פרשנות אופק, המורה רננה כהן: הגענו לפרק ו' בפרשת נח.


תושב"ע, מסלול עיון, המורה שירה סלטר: למדנו מסכת ברכות פרקים א'-ה', וגם קצת מפרקים על ברכות הנהנין.


תושב"ע, מסלול בקיאות, הרב ראובן רוזנשטרק: במשנה בקיאות בכיתה ז למדנו השנה את מסכת יומא, שבת ובעזרת לימוד משותף בבית גם את מסכת עירובין.


תושב''ע, מסלול גמרא, המורה אביבה שטרן: במחצית זו המשכנו במסכת ברכות, פרק תפילת השחר. למדנו על זמני תפילות מנחה וערבית , המושגים פלג המנחה ותרתי דסתרי, ולמדנו איך נוהגים במקרים מעשיים, כמו כניסת שבת מוקדמת. בנוסף לסוגיות ההלכתיות, למדנו אגדות על תנאים חשובים, כמו רבי יהושע ורבן גמליאל, ועל שיטותיהם השונות ביחס ללימוד תורה ומנהיגות בתקופת התנאים. במסגרת לימוד עצמי, התלמידות בחרו עוד אגדות חז''ל, ולמדו על עוד דמויות כמו הלל הזקן, רבי מאיר וברוריה, וחוני המעגל, עם דגש על המידות הנלמדות מכל סיפור ודמות.


הלכה, המורה עטרה זיידרמן: - למדנו הלכות תפילה מתוך פניני הלכה. עסקנו במשמעות התפילה ובחיבור שלנו אליה, בצורך להתחדש כל יום בתפילה ולהעמיק את הקשר עם הקב"ה דרכה. עסקנו בהכנות לתפילה ולמדנו את הלכות תפילה עפ"י סדר התפילה עד הלכות קריאת שמע.

עברית, קבוצת עתודה, המורה רינה מרגלית: תהליך כתיבת פסקת טיעון, הפועל בצורותיו השונות, פעיל סביל, סומך ונסמך, שם פועל ותוארו, דיבור ישיר ועקיף, מילות קישור ,הבנת הנקרא.

עברית, המורה מיכל בן חמו / המורה אהובה קדוש: למדנו על מבנה הטיעון, מילות קישור ומאזכרים. יצרנו מחוון לפסקת טיעון, ושימוש במאגרי מידע, ויצאנו לכתוב פסקת טיעון. לאורך המחצית תרגלנו מיומנויות הבנת הנקרא. עסקנו מעט בטקסט מפעיל, ולמדנו על הפועל כסביל וכפעיל. בסיום עסקנו בחלקי הדיבר. העשרנו את הלימוד מדי פעם בלימוד יצירות ספרותיות, ודנו בקשר שלהן את חיי היומיום שלנו.

אופק עברית, המורה מרים אסולין: עיקר העבודה עם הקבוצה היא בהבנת הנקרא- כיצד לגשת לטקסט ולהתמודד איתו. כיצד מאתרים תשובה בטקסט מבלי לקרוא שוב ושוב. בלשון- שמות עצם ותואר. צירופים, פועל, שם פועל ושם פעולה. פעיל וסביל. בהבעה- כתיבת טיעון.

מדעים, המורה רינת קרמר: במחצית זו התמקדנו בביולוגיה. התחלנו על מאפייני החיים: הדברים שמשותפים לכל היצורים החיים תוך כדי תשומת לב מיוחדת לנושא המבנה התאי. דיברנו על התא ומרכיביו, סוגי תאים שונים ותפקידי האברונים שבתוכו. לאחר מכן עסקנו בנושא של מערכת ההובלה בגוף האדם. האיברים השונים כמו הלב, רקמת הדם וכלי הדם, התאמת מבנה לתפקיד וחשיבות המערכת לחיים תקינים. בסיום השנה נגענו קצת בנושא אנרגיה, המשך הלמידה של הנושא יהיה בכיתה ח'.

אופק מדעים, המורה יאל פרטוש: במהלך המחצית הרחבנו ולמדנו על הנפח והמסה של החומרים, על מצבי הצבירה והמבנה החלקיקי של החומרים.


מתמטיקה, הקבצה א1, המורה רותי דימנטמן: במחצית זו למדנו על פתרון בעיות מילוליות מסוגים שונים על ידי הצגת משוואה. כן למדנו על מערכת צירים כהקדמה לפונקציות ולאחר מכן עברנו לנושא פונקציות: עולה, יורדת וקבועה, על מגמה משתנה ועל קצב אחיד טבלתי אחיד. בגיאומטריה למדנו על גובה במשולשים שונים ועל מציאת שטח משולש, על חישוב שטח מקבילית ושטח טרפז ועל מציאת היקף מעגל ושטח עיגול. כמו כן למדנו על זויות צמודות, קודקודיות, על זויות בין מקבילים ועל חוצה זוית. לחופש ניתנה עבודה שמומלץ מאד לעשותה ביסודיות והיא תסייע בידיעת החומר למבחן שייערך בתחילת שנה"ל הבאה .


מתמטיקה, הקבצה א2, המורה אילת בן שאול: בכיתה ז סיימנו את כל הנושאים בתכנית הלמידה שנדרשו השנה ע"י משרד החינוך. הנושאים הם: בתחום המספרי: סדר פעולות, חזקות שורשים, מספרים מכוונים, בעיות מילוליות. בתחום האלגברי: ביטויים אלגבריים, פישוט וכינוס איברים דומים, הצבה, משוואות, בעיות מילוליות. בתחום הגאומטרי: תיבה - נפח ושטח פנים, שטח והיקף מצולעים - מלבן, משולש, מקבילית, קצת טרפז, מעגל - תכונות המעגל, שטח והיקף. סכום זוויות במשולש, זוויות צמודות וקודקודיות, זוויות בין ישרים מקבילים. הבנות קיבלו עבודת קיץ מהספר מפמרון ז. עליהן להגיש את העבודה בתחילת שנה הבאה. בהצלחה רבה!

מתמטיקה, הקבצה ב1, המורה עדי לוי: שמחתי מאד ללמד את בנות ההקבצה! הן למדו מקסים, התקדמו וב"ה ראו ברכה בעמלן. גם כשהיה מאתגר הן לא התייאשו, האמינו בעצמן והגיעו להישגים יפים. במחצית זו למדנו באלגברה פתרון משוואות, ביטויים אלגבריים, מערכת צירים וקריאת גרפים. בגיאומטריה למדנו לחשב שטח מלבן, שטח משולש ושטח מקבילית. למדנו על זוויות קודקודיות, זוויות צמודות וזוויות בין ישרים מקבילים. למדנו על סכום זוויות במשולש ובמרובע ולקראת סוף השנה הספקנו גם את נושא המעגל-שטח והיקף. הבנות קיבלו עבודת סיכום לקיץ (היא מופיעה גם בקלאסרום) כדאי מאד לתרגל ולהגיע מוכנות לשנה הבאה בע"ה. בהצלחה רבה לכולן!

אנגלית, ד"ע ב', המורה שני בקר: Move ahead - Unit 4

אנגלית, ד"א ב', המורה שירה סלטר: הקדשנו הרבה מאד זמן ומאמץ בקריאה, הבנת הנקרא וניתוח ספרותי. Grammar - apostrophes, punctuation dialogue, adverbs, parts of speech, commas. למדנו גם מילים חדשות.


הסטוריה, המורה מוריה רוטנברג: במחצית זו התקדמנו עם המכבים בכיבושי ארץ יהודה ועמידה זקופה מול המלכים ההלניסטיים. ראינו כיצד המלכות הולכת ונבנית מאב לבן ואף למדנו משילות מהי. ראינו כיצד מזימות ויריבויות מפרקות ממלכות, מפילות ומרימות מלכים. סיימנו עם הפילוג בין הכתות השונות בעם ישראל צדוקים פרושים ואיסיים.


גיאוגרפיה, המורה מוריה רוטנברג: במחצית זו עסקנו בעיקר בכוחות החיצוניים של כדור הארץ. בליה של קרקע בגלל השפעות שונות של מזג האויר, האדם החי והצומח וחומרים שונים. דיברנו על סוגי קרקעות, זרימת המים בנחלים והשפעתם על מבנה הקרקע ועוד. הבנות הכינו דגמים יפים ומושקעים המסבירים את התופעות השונות עליהן למדנו.


מחשבים, המורה אהובה קדוש: במחצית זו למדנו בניית אתר ביישום "גוגל סייטס". כל בת בנתה אתר על נושא כרצונה, ויחד יצרנו אתר כיתתי המכיל את כל האתרים של בנות הכיתה. בבניית האתר השתמשנו במיומנויות שלמדנו לאורך השנה: גוגל סליידס, קנבה, ופורמס, וכמובן תרגלנו מיומנויות הבעה בכתב.

עתודה מדעית ז', המורה רינת קרמר: במחצית זו קיבלנו תמונה שלימה ומדויקת יותר של מושג התנועה בפיזיקה. בעיקר התמקדנו בייצוג תנועה בעזרת גרפים. חמדנו כיצד לקרוא גרפים כאלו ואיזה מידע ניתן להפיק מהם. עסקנו בשני סוגי גרפים: מיקום כתלות בזמן ומהירות כתלות בזמן.

עתודה ז' מדע והלכה, המורה זהבה וייס: השנה הכרנו סוגיות מגוונות בפסיקת הלכה מול מציאות משתנה. בין היתר הכרנו את היחס לעישון שהשתנה עם הצטברות ידע חדש. הבנות צילמו סרטוני 'טד' ברמה גבוהה שבהם עסקו באחד הנושאים שלמדנו במהלך המחצית.


חינוך גופני, המורה קורל חמדי לוי: במהלך כמה חודשים הבנות התחילו את השיעור בריצה וכל שיעור העלנו את מספר הדקות שבסופו של תקופה נמדדו בריצה ארוכה. הבנות התאמצו והגיעו לתוצאות יפות. המשכנו את המחצית עם לימוד ותרגול הכדור-סל. הבנות למדו מיומנויות שליטה בכדור ומסירות בתנועה . בהמשך הבנות התבקשו להתחלק לקבוצות, 3-6 בנות בקבוצה ולהכין תרגיל בהתעמלות. הבנות קיבלו דרישות ברורות ומספר שירים שמתוכם הן היו צריכות לבחור שיר אחד ולרקוד איתו ולהכניס את הדרישות אליו. הבנות השקיעו והגישו תרגילים יפים ומכבדים. כל הכבוד! אנחנו מסיימות את השנה עם משחקים חברתיים, הבנות נהנות ולומדות משחקים חדשים ואינטרקציות חברתיות.