ו4


בס"ד, תמוז תשפ"ב


הורים יקרים, בשורות הבאות נרצה לעדכן אתכם בהספקים במקצועות השונים שנלמדו במחצית זו בכיתה ו4:

תושב"ע, המורה עטרה זיידרמן: בתחילת המחצית סיימנו את מסכת תענית והמשכנו בלימוד מסכת מגילה. המשכנו לתרגל את מיומנות הלמידה העצמית של הבנות בעזרת שיטת הכאמד"ט תוך שימוש בלמידה מקוונת ובדפי עבודה במהלך השיעורים.


הלכה, המורה תחיה ביאליק: לימוד הלכה בשכבת ו' היה ממוקד לקראת המיצב הארצי בהלכה. למדנו הלכות שבת מתוך החוברת "הלכות בהירות" - חוברת ללימוד הלכה של "סולמות" על פי התכנית החדשה, במקביל לעיון בקיצור שולחן ערוך המתאים לתכנית זו: תפילת שבת, הדלקת נרות שבת, הבדלה, הלכות מוקצה, מלאכות שבת בהן העמקנו: בישול, בורר. לקראת המיצ"ב עשינו חזרות גם על הלכות השמיטה, הלכות חנוכה, פסח וקריאת מגילה. התקדמנו גם במיומנויות חשובות שנרכשו להבין מקרה, ולהסיק ממנו את ההלכה הנלמדת במושגים של- מקרה, דין, טעם. מיומנות עיון בקיצור שולחן ערוך על פי סדר הסימנים והסעיפים. ברוך ה' המיצב עבר בהצלחה!

עברית, המורה תחיה ביאליק: בשיעורי עברית, חזרנו על מיומנות כתיבת העמדה וטיעון. תרגלנו כתיבת הסבר ונימוק או הבעת שתי עמדות ושתי נימוקים שונים. למדנו כתיבת פסקה בעלת מבנה של: התחלה אמצע וסוף. למדנו לשאול שאלות באמצעות הראיון שהבנות הכינו לכתיבת עבודות שורשים. זימנו עבורם תרגול על מנת למצוא מידע דרך השאלות ולנסח את המידע בסיכום. למדנו את חלקי הדיבר על מנת להבחין בצורת הפועל שם הפועל ושם הפעולה. עבדנו על הבנת הטקסט והבנת השאלות מתוך הטקסט. תרגלנו קריאה מדויקת והבנת הנקרא. בשיעורי התנ"ך הבחנו בין לשון מקראית ללשון מדוברת והעשרנו בכך את אוצר המילים .

חשבון, המורה רותי דימנטמן: במחצית זו למדנו בחשבון על חילוק שברים על ידי כפל במספר ההופכים, על כפל וחילוק מספרים עשרוניים ב 10,100,1000 על ידי הזזת הנקודה העשרונית. בנוסף למדנו את המושג יחס ועל חלוקת כמות על פי יחס נתון. בגיאומטריה הכרנו את המעגל ואת חלקיו השונים.


מדעים, המורה זהבה וייס: את המחצית הזו פתחנו בלימוד אקולוגיה: סביבות חיים והתאמות של יצורים חיים לבית הגידול שלהם. המשכנו בלימוד על מערכת העצבים באופן כללי. עברנו ללמוד על האור ותכונותיו בשילוב התנסויות. סיימנו את השנה בלימוד ויישום עקרונות בחשיבה המצאתית.

אנגלית ו' ד"ע א', המורה שירה סלטר: למדנו אוצר מילים רחב, present simple, present progressive, קריאה של טקסטים ויכולת לענות על שאלות, כתיבה לפי תבניות (על עצמן, על דמויות…). קריאת סיפור - A Little Princess .

חינוך גופני, המורה קורל חמדי לוי והמורה אפרת נאמן: במהלך כמה חודשים הבנות התחילו את השיעור בריצה וכל שיעור העלנו את מספר הדקות שבסופו של תקופה נמדדו בריצה ארוכה. הבנות התאמצו והגיעו לתוצאות יפות. המשכנו את המחצית עם לימוד ותרגול הכדור-סל. הבנות למדו מיומנויות שליטה בכדור ומסירות בתנועה . בהמשך הבנות התבקשו להתחלק לקבוצות, 3-6 בנות בקבוצה ולהכין תרגיל בהתעמלות. הבנות קיבלו דרישות ברורות ומספר שירים שמתוכם הן היו צריכות לבחור שיר אחד ולרקוד איתו ולהכניס את הדרישות אליו. הבנות השקיעו והגישו תרגילים יפים ומכבדים. כל הכבוד! אנחנו מסיימות את השנה עם משחקים חברתיים, הבנות נהנות ולומדות משחקים חדשים ואינטרקציות חברתיות.