ו2

בס"ד, תמוז תשפ"ב


הורים יקרים, בשורות הבאות נרצה לעדכן אתכם בהספקים במקצועות השונים שנלמדו במחצית זו בכיתה ו2:

תושב"ע, המורה עטרה זיידרמן: בתחילת המחצית סיימנו את מסכת תענית והמשכנו בלימוד מסכת מגילה. המשכנו לתרגל את מיומנות הלמידה העצמית של הבנות בעזרת שיטת הכאמד"ט תוך שימוש בלמידה מקוונת ובדפי עבודה במהלך השיעורים.


הלכה, המורה אילנה בדנר: לימוד הלכה בשכבת ו' היה ממוקד לקראת המיצב הארצי בהלכה. למדנו הלכות שבת מתוך החוברת "הלכות בהירות" - חוברת ללימוד הלכה של "סולמות" על פי התכנית החדשה, במקביל לעיון בקיצור שולחן ערוך המתאים לתכנית זו: תפילת שבת, הדלקת נרות שבת, הבדלה, הלכות מוקצה, מלאכות שבת בהן העמקנו: בישול, בורר. לקראת המיצ"ב עשינו חזרות גם על הלכות השמיטה, הלכות חנוכה, פסח וקריאת מגילה. התקדמנו גם במיומנויות חשובות שנרכשו להבין מקרה, ולהסיק ממנו את ההלכה הנלמדת במושגים של- מקרה, דין, טעם. מיומנות עיון בקיצור שולחן ערוך על פי סדר הסימנים והסעיפים. ברוך ה' המיצב עבר בהצלחה!

עברית וספרות, המורה מרים אסולין: בספרות- נושא השבת, הסיפור החסידי, מעגל השנה. בהבנת הנקרא- שימת לב למילת השאלה, עבודה על תשובות מלאות, תיקון שגיאות כתיב, ניתוח סגנון של שאלות. בהבעה- כתיבת סיכום, כתיבת פסקת טיעון ושכנוע. בלשון- שם ושם תואר. צירופים. פועל, שם פועל ושם פעולה, פעיל וסביל.

חשבון, המורה עדי לוי: במחצית זו למדנו בשמחה ובמרץ את הנושאים הבאים: חילוק שברים (על ידי כפל במספר ההופכי) , כפל וחילוק מספרים עשרוניים ב 10,100,1000. כמו כן למדנו את נושא היחס בחיי היומיום ובמתמטיקה. בגיאומטריה הכרנו את המעגל ואת חלקיו השונים. הבנות למדו, והתקדמו יפה!

מדעים, המורה זהבה וייס: את המחצית הזו פתחנו בלימוד אקולוגיה: סביבות חיים והתאמות של יצורים חיים לבית הגידול שלהם. המשכנו בלימוד על מערכת העצבים באופן כללי. עברנו ללמוד על האור ותכונותיו בשילוב התנסויות. סיימנו את השנה בלימוד ויישום עקרונות בחשיבה המצאתית.

אנגלית ו' ד"ע א', המורה שירה סלטר: למדנו אוצר מילים רחב, present simple, present progressive, קריאה של טקסטים ויכולת לענות על שאלות, כתיבה לפי תבניות (על עצמן, על דמויות…). קריאת סיפור - A Little Princess .

חינוך גופני, המורה קורל חמדי לוי והמורה אפרת נאמן: במהלך כמה חודשים הבנות התחילו את השיעור בריצה וכל שיעור העלנו את מספר הדקות שבסופו של תקופה נמדדו בריצה ארוכה. הבנות התאמצו והגיעו לתוצאות יפות. המשכנו את המחצית עם לימוד ותרגול הכדור-סל. הבנות למדו מיומנויות שליטה בכדור ומסירות בתנועה . בהמשך הבנות התבקשו להתחלק לקבוצות, 3-6 בנות בקבוצה ולהכין תרגיל בהתעמלות. הבנות קיבלו דרישות ברורות ומספר שירים שמתוכם הן היו צריכות לבחור שיר אחד ולרקוד איתו ולהכניס את הדרישות אליו. הבנות השקיעו והגישו תרגילים יפים ומכבדים. כל הכבוד! אנחנו מסיימות את השנה עם משחקים חברתיים, הבנות נהנות ולומדות משחקים חדשים ואינטרקציות חברתיות.