ה3

בס"ד, תמוז תשפ"ב


הורים יקרים, בשורות הבאות נרצה לעדכן אתכם בהספקים במקצועות השונים שנלמדו במחצית זו בכיתה ה3:

תנ"ך, המורה מיכל אלטהיים: במחצית זו סיימנו בשמחה את ספר יהושע והתחלנו בלימוד ספר שופטים. פתחנו בהקדמה וברקע לתקופת השופטים, שמנו לב להבדלים בין תקופת יהושע לשופטים מבחינת ההנהגה, מיקום השופטים , צבא הלוחמים והנבואה. כמו כן, למדנו על מצבו הרוחני של העם שחוזר על עצמו בקביעות לאורך הספר: חטא- עונש -זעקה -ישועה. הגענו עד לפרק י"ב בו למדנו על השופטים יפתח הגלעדי, איבצן מבית לחם, אילון הזבולוני ועבדון בן הלל.


פרשנות, המורה מיכל אלטהיים: במחצית זו המשכנו להעמיק בפרושיו המתוקים של רש"י תוך כדי חיזוק ותרגול המיומנויות שרכשנו: (כתב רש"י, תרגום אונקלוס, זיהוי והתמצאות בצורת הדף- חומש עם מפרשים, דיבור המתחיל, הכרת מספר פירושים לפסוק אחד. פשט ודרש, פרשה פתוחה וסתומה ,זיהוי קושי בפסוק, שאלה סמויה ברש"י, הבאת הוכחות ודוגמאות - מהפירוש) במחצית זו הוספנו ולמדנו את מאפייני פירוש רש"י, סמיכות פרשיות וכתיב חסר. התמקדנו בתרגול ניסוח שאלות, ובהדרגתיות הבנות מתנסות בעבודה עצמאית בהבנת הפירושים.

תושב"ע, המורה שרה קופר: בשמחה ובששון סיימו את מסכת סוכה. במחצית השניה המשכנו ללמוד על ההלכות השונות הקשורות לסוכה וארבעת המינים. בחלק האחרון של המסכת התמקדנו בחג הסוכות בזמן בית המקדש. בסוף המחצית פתחנו את "שוק משניות" ובנות רבות קנו פרסים עם הכרטיסים שקבלו במהלך השיעורים. יישר כח לכל הבנות על סיום המסכת הראשון בבית הספר!

הלכה, המורה מיכל אלטהיים: במחצית זו המשכנו עוד בלימוד הלכות ברכות, סיימנו עם ברכות הריח ולמדנו על ברכות מיוחדות של ניסים והודאה וברכת הגומל- 4 שצריכים להודות. כמו כן, על פי סדר מועדי השנה, הלכות פורים, פסח, ספירת העומר, פסח שני, ל"ג בעומר, וחג השבועות. זה בנוסף להלכה היומית הנלמדת מידי יום לאחר התפילה, בה הקפנו נושאים רבים וחשובים: כגון: הלכות תפילה , קדושת בית כנסת וכבודו, קריאת התורה, בין אדם לחברו - איסור אונאת דברים ולשון הרע, וכשרות מאכלים.

עברית, המורה מיכל אלטהיים: במחצית זו המשכנו בתרגול ובלמידה. בספרות -למדנו על סיפור עם ומאפייניו, וכמו כן על סוגות ספרותיות שונות הרלוונטיות לחגים ולזמנים מיוחדים. בהבנת הנקרא -עבודה ותרגול של הבנת המידע הנקרא, תוך עבודה ודגש על אוצר מילים, זיהוי נושא ורעיון מרכזי, זיהוי פרטים, הבחנה בין עיקר לטפל, איתור מידע, משמעות גלויה וסמויה,רצפים כרונולוגיים, פירושי מילים, הערכה ופרשנות. בלשון - הפועל, פעיל וסביל, תואר השם שייכות ,כינויי גוף וסמיכות. בהבעה- הבעת עמדה מנומקת - אמצעי שכנוע, זיהוי עמדת הכותב, זיהוי נימוקים הבחנה בין עובדה לדעה. כתיבת סיכום.


חשבון, המורה רותי דימנטמן: במחצית זו למדנו על מספרים הגדולים ממיליון ועל 4 פעולות חשבון איתם. הכרנו את המספרים העשרוניים ולמדנו על חיבור וחיסור במספרים עשרוניים. כמו כן למדנו על הפיכת שבר פשוט לעשרוני כאשר המכנה אינו 10 ,100 או 1000.למדנו על ממוצע והתוודענו לנושא אחוזים. בגיאומטריה למדנו על שטח והיקף מלבן וריבוע, על גובה במשולש ועל מציאת שטח משולש. בסוף השנה עסקנו בגובה במקבילית ובחישוב שטחה.


מדעים, המורה יאל פרטוש: במהלך המחצית למדנו על מבנה היקום, כוכבי הלכת הנמצאים במערכת השמש. גוף האדם, למדנו על חשיבות המים ליצורים חיים ומאזן המים.


רובוטיקה, המורה יונה מנצור: (ה כתום:) בשיעור מדעי המחשב, ברובוטיקה, למדנו מהו רובוט, איך מפעילים אותו, על החיישנים שלו, העולמות השונים ועוד... בסביבת skills "במגרש המשחקים".


אמירים ד-ה "מגלות מקדש", המורה פנינה לוי: במחצית האחרונה יצאנו למסע של לימוד על בית המקדש, מעזרת הנשים ועד קודש הקדשים. התלמידות למדו נושאים שונים הקשורים ליום-יום במקדש וחשבו לעומק על משמעותם. בין היתר נגענו במשמעותו של הר הבית בתקופת האבות, השימושים השונים של הלשכות בעזרת הנשים, תפקידי הכהנים והלויים, עבודת התמיד, והמבנה והסמליות כלי המקדש. התלמידות נחשפו לנושאים הלכתיים חדשים, פיתחו קשר חזק יותר לבית המקדש וחשבו לעומק על שאלות מרכזיות בעבודת ה'. בין המיומנויות עליהן עבדנו הן פיתוח יכולות חשיבה וניתוח, עבודה קבוצתית וחיבור בין ידע חדש לידע קיים.


חינוך גופני, המורה קורל חמדי לוי והמורה אפרת נאמן: במהלך כמה חודשים הבנות התחילו את השיעור בריצה וכל שיעור העלנו את מספר הדקות שבסופה של תקופה נמדדו בריצה ארוכה. הבנות התאמצו והגיעו לתוצאות יפות. המשכנו את המחצית עם לימוד ותרגול הכדור-עף. הבנות למדו מיומנויות וטכניקות שונות עד שהגיעו למשחק השלם. בהמשך הבנות התבקשו להתחלק לקבוצות, 3-6 בנות בקבוצה ולהכין תרגיל בהתעמלות. הבנות קיבלו דרישות ברורות ומספר שירים שמתוכם הן היו צריכות לבחור שיר אחד ולרקוד איתו ולהכניס את הדרישות אליו. הבנות השקיעו והגישו תרגילים יפים ומכבדים. כל הכבוד! אנחנו מסיימות את השנה עם משחקים חברתיים, הבנות נהנות ולומדות משחקים חדשים ואינטרקציות חברתיות.