ה1


בס"ד, תמוז תשפ"ב


הורים יקרים, בשורות הבאות נרצה לעדכן אתכם בהספקים במקצועות השונים שנלמדו במחצית זו בכיתה ה1:

תנ"ך - המורה איילת טחובר: כעת אנו בעיצומו של ספר שופטים. הסוגיות העיקריות שעמדו לפתחינו הם סוגיות העוסקות במנהיגות בעם ישראל. המבט על התקופה המתאפיינת בפירוד ובחוסר אחדות ומביאה את העם לחטא ועונש. מאידך מתוארים בפרקים הישועה שמביא ה' בכל דור, השאיפה לאחדות בעם, צורת הנהגת ה' בעולם: הבחירה חופשית, לעומת התכנית האלוקית. אני משתדלת שבתוך הלימוד השגרתי נתרומם גם למבט האמוני והערכי העולים מהפסוקים. ובעיקר ניקח לעצמנו את דבר ה' כנבואה שניתנה לדורות.


פרשנות - המורה איילת טחובר: אנו רואים חשיבות גדולה בלימוד חמשת חומשי תורה במקביל ללימוד הנביא כדי שתהא התורה שגורה בפינו. במהלך מחצית זו והתנסנו בהבנת פרשנות רש"י. עסקנו ותירגלנו מיומנויות שונות בפרשנות- הבדל בין פירוש פשט לדרש, כתב רש"י, מציאת דיבור המתחיל והעמקת העיון בפירושי רש"י.

תושב"ע, המורה שרה קופר: בשמחה ובששון סיימו את מסכת סוכה. במחצית השניה המשכנו ללמוד על ההלכות השונות הקשורות לסוכה וארבעת המינים. בחלק האחרון של המסכת התמקדנו בחג הסוכות בזמן בית המקדש. בסוף המחצית פתחנו את "שוק משניות" ובנות רבות קנו פרסים עם הכרטיסים שקבלו במהלך השיעורים. יישר כח לכל הבנות על סיום המסכת הראשון בבית הספר!

הלכה, המורה אילת טחובר: למדנו את הלכות פורים, פסח וספירת העומר, ולקראת סוף המחצית התמקדנו בהלכות בין אדם לחברו. גם למדנו על המועדים על פי סדר מועדי השנה, הלכות פורים, פסח, ספירת העומר, פסח שני, ל"ג בעומר, וחג השבועות. זה בנוסף להלכה היומית הנלמדת מידי יום לאחר התפילה, בה הקפנו נושאים רבים וחשובים: כגון: הלכות תפילה, קדושת בית כנסת וכבודו, קריאת התורה, בין אדם לחברו - איסור אונאת דברים ולשון הרע, וכשרות מאכלים.


עברית- המורה איילת טחובר: הכרנו טקסטים מסוגים שונים וכן למדנו כלים להעשרת אוצר המילים ולהבנת מילים קשות. המקדמו במחצית זו בדגש על סיפורי עם מאפייני הסיפור לימוד והתנסות עם סיפורי עם שונים.


חשבון, המורה זהבית הנאו: במחצית זו למדנו על מספרים הגדולים ממיליון ועל 4 פעולות חשבון איתם. הכרנו את המספרים העשרוניים ולמדנו על חיבור וחיסור במספרים עשרוניים. כמו כן למדנו על הפיכת שבר פשוט לעשרוני כאשר המכנה אינו 10 ,100 או 1000.למדנו על ממוצע והתוודענו לנושא אחוזים. בגיאומטריה למדנו על שטח והיקף מלבן וריבוע, על גובה במשולש ועל מציאת שטח משולש. בסוף השנה עסקנו בגובה במקבילית ובחישוב שטחה.


מדעים, המורה יאל פרטוש: במהלך המחצית למדנו על מבנה היקום, כוכבי הלכת הנמצאים במערכת השמש. גוף האדם, למדנו על חשיבות המים ליצורים חיים ומאזן המים.


רובוטיקה, המורה יונה מנצור: (ה כתום:) בשיעור מדעי המחשב, ברובוטיקה, למדנו מהו רובוט, איך מפעילים אותו, על החיישנים שלו, העולמות השונים ועוד... בסביבת skills "במגרש המשחקים".


אמירים ד-ה "מגלות מקדש", המורה פנינה לוי: במחצית האחרונה יצאנו למסע של לימוד על בית המקדש, מעזרת הנשים ועד קודש הקדשים. התלמידות למדו נושאים שונים הקשורים ליום-יום במקדש וחשבו לעומק על משמעותם. בין היתר נגענו במשמעותו של הר הבית בתקופת האבות, השימושים השונים של הלשכות בעזרת הנשים, תפקידי הכהנים והלויים, עבודת התמיד, והמבנה והסמליות כלי המקדש. התלמידות נחשפו לנושאים הלכתיים חדשים, פיתחו קשר חזק יותר לבית המקדש וחשבו לעומק על שאלות מרכזיות בעבודת ה'. בין המיומנויות עליהן עבדנו הן פיתוח יכולות חשיבה וניתוח, עבודה קבוצתית וחיבור בין ידע חדש לידע קיים.


חינוך גופני, המורה קורל חמדי לוי והמורה אפרת נאמן: במהלך כמה חודשים הבנות התחילו את השיעור בריצה וכל שיעור העלנו את מספר הדקות שבסופה של תקופה נמדדו בריצה ארוכה. הבנות התאמצו והגיעו לתוצאות יפות. המשכנו את המחצית עם לימוד ותרגול הכדור-עף. הבנות למדו מיומנויות וטכניקות שונות עד שהגיעו למשחק השלם. בהמשך הבנות התבקשו להתחלק לקבוצות, 3-6 בנות בקבוצה ולהכין תרגיל בהתעמלות. הבנות קיבלו דרישות ברורות ומספר שירים שמתוכם הן היו צריכות לבחור שיר אחד ולרקוד איתו ולהכניס את הדרישות אליו. הבנות השקיעו והגישו תרגילים יפים ומכבדים. כל הכבוד! אנחנו מסיימות את השנה עם משחקים חברתיים, הבנות נהנות ולומדות משחקים חדשים ואינטרקציות חברתיות.