ח1

בס"ד, תמוז תשפ"ב


הורים יקרים, בשורות הבאות נרצה לעדכן אתכם בהספקים במקצועות השונים שנלמדו במחצית זו בכיתה ח1:

תנ"ך, המורה רעות גולדברגר: זכינו לסיים את ספר מלכים, תוך היכרות עם דמויות המלכים השונות, מצבם הרוחני העגום של העם, ונסיונות מלכים מעטים להביא למהפכה רוחנית בקרב הממלכה. אך נסיונות אלו לא החזיקו מעמד לאורך זמן, ובסופו של דבר לא היתה ברירה אלא להגלות את ישראל, ולאחר מכן את יהודה במקביל לחורבן הבית.


פרשנות, המורה רעות גולדברגר: לאורך המחצית פגשנו את דמותו המשמעותית של יצחק, למדנו על גדלותו של אליעזר מתוך כך שדבק באברהם אדונו, ואף התייחסנו לצדקותה של רבקה אמנו בעלת החסד, על אף שגדלה בבית רשעים. בשיעורים המשכנו להתנסות במיומנויות השונות הנדרשות ללימוד תנ"ך - זיהוי קשיים בפסוקים, מציאת מספר הפירושים בדברי הפרשן, מציאת המקור לדבריו ועוד.

פרשנות אופק, המורה רננה כהן: הגענו לאמצע פרק כ"ד בפרשת חיי שרה.

תושב"ע, מסלול בקיאות, המורה שרה קופר: בשעה טובה סיימנו את סדר מועד. הבנות סיומו את הסדר ברב עם כחלק ממסיבת הסיום שלהן. במחצית השנייה התמקדנו בלימוד על בית המקדש במסגרת המסכתות הבאות: מסכת שקלים – מצוות מחצית השקל, הלכות וזכרונות מהמקדש. מסכת פסחים – איסור חמץ, קורבן פסח והלכות ליל הסדר. מסכת חגיגה – מצוות הראייה ברגל והבאת הקורבנות, הלכות טומאה וטהרה. יישר כח לבנות שהגיעו להישג גדול זה! גאה בכן!

תושב"ע מסלול גמרא, הרב ראובן רוזנשטרק: למדנו סוגיות נבחרות מתוך מסכת בבא מציעא פרק "אלו מציאות", וגם לקראת כל חג למדנו סוגיא בגמרא הקשורה לחג כגון ארבע כוסות לפני פסח, קבלת התורה לפני שבועות.


הלכה, המורה עטרה זיידרמן: למדנו הלכות שבת מתוך פניני הלכה. עסקנו במשמעות מצות השבת ובאופן בו מצוה זו מרוממת ומחברת אותנו אל הקב"ה. עסקנו בנושאים- הכנות לשבת, הדלקת נרות שבת, קידוש ועוד.


עברית, המורה רעות גולדברגר: במחצית זו רכשנו מיומנות של כתיבת סיכום מתוך כמה מאמרים. פירטנו את דרכי העבודה, והבנות כתבו סיכומים נפלאים. בנוסף עסקנו בסוגי טקסטים שונים, זיהוי מטרת הכותב, מבנה הטקסט ועוד. כל אלו מהווים כלים להבנה טובה יותר של טקסטים, גם כאלה ברמת תיכון.


ספרות, המורה רעות גולדברגר: לאורך המחצית הכרנו את דמותה של רחל המשוררת ולאחר מכן למדנו שירים משירת הארץ שכתבה, תוך התייחסות לאמצעים אומנותיים שונים. לאחר מכן עסקנו ב"שירת שואה", ועם כל הקושי לעסוק בנושא זה - הבנות השתתפו בבגרות, וקבלו מלימוד זה.

אופק עברית, המורה אור בלאו: למדנו התמודדות עם טקסט. סיווג שאלות - שאלת תוכן, לשונית ומילים קשות או כתיבה עצמאית. טקסט בורר. טקסט ממזג. מילות קישור.

מתמטיקה, הקבצה ב1, המורה רותי דימנטמן: במחצית זו למדנו לפתור אי שויונים ומשוואות מיוחדות: ללא פתרון ועם אין סוף פתרונות. כמו כן למדנו לפתור משוואות ב-2 נעלמים בשיטת ההצבה ובשיטת השוואת מקדמים . בגיאומטריה למדנו על משולשים חופפים, על שלושת משפטי החפיפה והשימוש בהם. למדנו על תיכון במשולש, על משולש שווה שוקיים ותכונותיו ועל כתיבת הוכחות עם משולש שווה שוקיים. נהניתי מאד ללמוד עם בנותיכם בשנתיים האחרונות ואני מקווה שהן ממשיכות לאולפנות עם צידה טובה לדרך. בהצלחה רבה בכל אשר תפנינה! באהבה רבה! רותי.


מתמטיקה, המורה אור בלאו: למדנו מספרים מכוונים, משוואות (כולל משוואה עם קו שבר ובעיות מילוליות) ומשוואות בשני נעלמים.


מדעים, המורה רינת קרמר: במחצית זו עסקנו בתחום הפיזיקה תוך התמקדות בנושאים כוחות ותנועה ואנרגיה חשמלית. התחלנו עם הבסיס של ניתוח תופעות הקשורות לתנועה על ידי שימוש בתרשים כוחות. בהמשך למדנו את שלושת חוקי ניוטון בתחום המכניקה והבנו איך להשתמש בחוקים אלו על מנת לחזות מה יקרה לגוף מבחינת התנועה שלו בהתאם לתרשים הכוחות שבנינו. התייחסנו גם לכוח החיכוך והשפעתו על תנועות בכדור הארץ וראינו שיש הבדל משמעותי מחוץ לכדור הארץ, כשאין חיכוך. בנושא של אנרגיה חשמלית למדנו על מרכיבי המעגל החשמלי, ההבדל שבין מעגל בטור ומעגל במקביל ודיברנו על תופעות של עומס יתר, קצר ועוד.


מדעים אופק, המורה יאל פרטוש: במהלך המחצית למדנו על מערכת ההובלה בגוף האדם, אינטראקציה בין גופים, השפעות כוחות על גופים וחוקי ניוטון.


אנגלית, דוברות אנגלית, המורה אביבה שטרן: This semester, we focused on the essential question "What is the truth, and how far should one go in order to speak and defend it?" We read and discussed Animal Farm by George Orwell, and we focused on how the truth can be easily manipulated and twisted, and how this impacts us as individuals and as a society. We studied persuasive speeches and writing, both within Animal Farm and from additional primary sources. After identifying the literary tools used by persuasive writers and speakers, we practiced writing our own arguments. As we finished the novel, we reflected on the value of equality, and what it means to champion fairness and justice. To wrap up the semester, we read choice novels, and each student created and published an original book review podcast episode.


גאוגרפיה, המורה מוריה רוטנברג: במחצית זו עסקנו בנושא דמוגרפיה סוגי והרכבי אוכלוסיות בעולם וכיצד משפיע הדבר על משאבי כדור הארץ ועל היכולת שלנו כבני אדם להתפתח ולגדול ביחד עם השמירה על עצמינו ועל העולם. כמו כן עסקנו בנושא ההגירה בעולם בכלל ובארצנו בפרט. ניסינו לנתח ולהבין את הסיבות להגירה בעולם, את הקשיים ואת הפתרונות האפשריים להם. נושא המהגרים והפליטים נידון גם הוא בהרחבה. התחלנו ללמוד על סוגי התישבות שונים בארץ כגון קיבוץ, מושב ועיר. קיץ נעים ובטוח ובהצלחה לבנותינו האהובות בדרכן החדשה.


עתודה מדעית, המורה רינת קרמר: במחצית זו קיבלנו תמונה שלימה ומדויקת יותר של מושג התנועה בפיזיקה. בעיקר התמקדנו בייצוג תנועה בעזרת גרפים. חמדנו כיצד לקרוא גרפים כאלו ואיזה מידע ניתן להפיק מהם. עסקנו בשני סוגי גרפים: מיקום כתלות בזמן ומהירות כתלות בזמן. לקראת סוף השנה הספקנו ללמוד קצת על תורשה: מושגים בסיסיים, התפתחות חקר התורשה לאורך ההיסטוריה, ניסויים חשובים שערכו וכמובן התייחסנו לחוקי התורשה של מנדל.

עתודה מדע והלכה, המורה זהבה וייס: השנה הכרנו סוגיות מגוונות בפסיקת הלכה מול מציאות משתנה. בין היתר הכרנו את האלקטרומגנט על שלל שימושיו ועל מגוון השאלות ההלכתית שמתחדשות בעקבות כך. בנינו גם דגם אישי לכל בת. הבנות צילמו סרטוני טד ברמה גבוהה שבהם עסקו באחד הנושאים שלמדנו במהלך המחצית.


חינוך גופני, המורה קורל חמדי לוי: במהלך כמה חודשים הבנות התחילו את השיעור בריצה וכל שיעור העלנו את מספר הדקות שבסופו של תקופה נמדדו בריצה ארוכה. הבנות התאמצו והגיעו לתוצאות יפות. המשכנו את המחצית עם לימוד ותרגול הכדור-סל. הבנות למדו מיומנויות שליטה בכדור ומסירות בתנועה . בהמשך הבנות התבקשו להתחלק לקבוצות, 3-6 בנות בקבוצה ולהכין תרגיל בהתעמלות. הבנות קיבלו דרישות ברורות ומספר שירים שמתוכם הן היו צריכות לבחור שיר אחד ולרקוד איתו ולהכניס את הדרישות אליו. הבנות השקיעו והגישו תרגילים יפים ומכבדים. כל הכבוד! אנחנו מסיימות את השנה עם משחקים חברתיים, הבנות נהנות ולומדות משחקים חדשים ואינטרקציות חברתיות.