ד2


בס"ד, תמוז תשפ"ב


הורים יקרים, בשורות הבאות נרצה לעדכן אתכם בהספקים במקצועות השונים שנלמדו במחצית זו בכיתה ד2:

תנ"ך, המורה לאה בית דין: בשעה טובה סיימנו ללמוד את חומש דברים, ובכך השלמנו את לימוד חמשת החומשים. בהתרגשות רבה חגגנו יחד איתכם ההורים את המאורע החשוב והגדול! מחומש דברים עברנו ישר ללימוד של ספר יהושע. את ספרי הנביאים אנחנו משננות בניגון מיוחד של טעמי נביא. כל שיעור מתחיל בלימוד של לוח הטעמים עם הניגון המחודש. הספקנו להיבחן על פרקים א-ג, ובעז"ה סיימנו עד פרק ז'.


הלכה, המורה רוני כהן: במחצית זו המשכנו בלימוד על השבת. עסקנו בקידוש על היין ובסעודות השבת, וסיימנו במפגש עם כמה מן המלאכות האסורות בשבת. עסקנו מעט בעניינה של התפילה ובדיני שנת השמיטה. כמו כן, על פי סדר מועדי השנה למדנו על פורים, פסח, העמקנו בנושא ספירת העומר וימי האבלות שבו, ל"ג בעומר ושבועות.

עברית, המורה לאה בית דין: במחצית זו למדנו טקסטים מסוגות שונות סביב המועדים הרבים (פורים, פסח, יום השואה, יום הזיכרון, יום העצמאות, ל"ג בעומר, יום ירושלים ושבועות). למדנו טקסטים מידעיים וספרותיים. וענינו על שאלות של הבנת הנקרא ברמות שונות. למדנו שירה, ודיברנו על מאפייניה הייחודיים, ועל המסרים העמוקים שניתן להבין ממילותיה המועטות. התאמנו על כתיבת חיבורים מסוג כתיבה חווייתית, וכתיבה רשמית. דיברנו על ההבדלים שיש בין הלשון הדבורה ללשון הכתובה, וראינו שפעמים רבות, גם כשנכתוב מכתב שהוא איננו רשמי, נצטרך לכתוב במשלב מעט גבוה יותר ממשלב הדיבור. למדנו באופן מעמיק כיצד הניקוד (פסיק, נקודה, סימן קריאה/שאלה, נקודותיים, מרכאות וכיו"ב..) משפיע על הטקסט וחיוני להבנתו כשורה. תרגלנו בחיבורים וכתבנו את העקרונות. ובנוסף, למדנו שוב על משפחות המילים, על השורש, הפועל, שם העצם, תיאורים, ועל האופן שבו הזמנים משפיעים על ההטיה של המילים.

חשבון, המורה זהבית הנאו: שברים- כל החלקים. מספרים עד מיליון- חיבור וחיסור. כפל וחילוק של עשרות שלמות. חוק הפילוג. בעיות מילוליות דו שלביות. סימני התחלקות. גאומטריה- מצולעים, מדידת שטח, תיבה- שטח פנים ונפח.

אנגלית, דוברות עברית, המורה שרון איזבה: לימוד של JET 1(חצי מהספר שקשור לשנה הקודמת שלא הספיקו בגלל הקורונה) -אותיות/הקדמה של JET2 -מספרים,ימי שבוע, צבעים -2-UNIT 1 -צירוף אותיות-אוצר מילים-כתיבה-קריאה.

מדעים, המורה יאל פרטוש: במהלך המחצית למדנו על מצבי צבירה השונים של החומרים, מדידת חומרים וגופים באמצעות מסה ונפח, שכבות האטמוספירה וההידרוספירה בכדור הארץ, ומחזור המים בטבע.


חשיבה מחשובית, המורה יונה מנצור: בשיעור מדעי המחשב, בחשיבה מיחשובית, למדנו מהו רובוט, בנינו משחקים כמו מבוך, הכדור המקפץ, וסרטוני אנימציה בסביבת skills "במגרש המשחקים".


שעת ספריה, המורה לאה בית דין: ספריה לכיתות ד: במשך המחצית הבנות קיבלו משימות שונות שמטרתן לחשוף אותם לספרים נוספים בעברית ולהאהיב עליהן את הקריאה כגון: הכנת סימניה על ספר, להמשיך קטע מתוך ספר, להכין סיפור המכיל בתוכו כמה שיותר שמות ספרים, וכד'. אשמח מאוד אם תעודדו את בנותיכן לקרוא ספרים בעברית בקיץ, כל אחת כפי יכולתה.


אמירים ד-ה "מגלות מקדש", המורה פנינה לוי: במחצית האחרונה יצאנו למסע של לימוד על בית המקדש, מעזרת הנשים ועד קודש הקדשים. התלמידות למדו נושאים שונים הקשורים ליום-יום במקדש וחשבו לעומק על משמעותם. בין היתר נגענו במשמעותו של הר הבית בתקופת האבות, השימושים השונים של הלשכות בעזרת הנשים, תפקידי הכהנים והלויים, עבודת התמיד, והמבנה והסמליות כלי המקדש. התלמידות נחשפו לנושאים הלכתיים חדשים, פיתחו קשר חזק יותר לבית המקדש וחשבו לעומק על שאלות מרכזיות בעבודת ה'. בין המיומנויות עליהן עבדנו הן פיתוח יכולות חשיבה וניתוח, עבודה קבוצתית וחיבור בין ידע חדש לידע קיים.


חינוך גופני, המורה אפרת נאמן: במהלך כמה חודשים הבנות התחילו את השיעור בריצה וכל שיעור העלנו את מספר הדקות שבסופה של תקופה נמדדו בריצה ארוכה. הבנות התאמצו והגיעו לתוצאות יפות. המשכנו את המחצית עם לימוד ותרגול הכדור-עף. הבנות למדו מיומנויות וטכניקות שונות עד שהגיעו למשחק השלם. בהמשך הבנות התבקשו להתחלק לקבוצות, 3-6 בנות בקבוצה ולהכין תרגיל בהתעמלות. הבנות קיבלו דרישות ברורות ומספר שירים שמתוכם הן היו צריכות לבחור שיר אחד ולרקוד איתו ולהכניס את הדרישות אליו. הבנות השקיעו והגישו תרגילים יפים ומכבדים. כל הכבוד! אנחנו מסיימות את השנה עם משחקים חברתיים, הבנות נהנות ולומדות משחקים חדשים ואינטרקציות חברתיות.