כיתה ו2

המחנכת: עדי לוי


תנ"ך

עדי לוי

במחצית זו התמקדנו בספר שמואל א'.

נפרדנו מדמותו המיוחדת של שמואל שהיה נביא ,ומנהיג מיוחד במינו שדאג לצרכי הכלל והפרט, שלא קיבל בתחילה את בקשת העם למלך ככל העמים בגלל שכל חייו הוביל מודל אחר של הנהגה, ומבחינתו יש רק מלך אחד והוא הקב''ה! לאחר ששמואל מקבל את דברי ה' שניתן לתת לעם מלך אם הם והוא ילכו בדרך ה' והמלך יהיה צינור למלכות ה' בארץ ,שמואל בשלבים ממליך את שאול שהיה 'משכמו ומעלה' למלך על ישראל. שאול מבסס את מלכותו בצדקותו ובכשרונותיו וברוח ה' ששרתה עליו, אך לא מצליח לעמוד בכל הדרישות של הקשבה לדברי ה' והנביא באופן מוחלט ,והוא מושפע מלחצי הסביבה. שמואל נאלץ להודיע לו שלא ימשיך למלוך וש'רעו 'הטוב ממנו ימלוך במקומו.למדנו על משיחת דוד,על הרוח הרעה ששרתה על שאול/והטובה ששרתה על דוד ,ועל כשרונו כמנגן בפני המלך, השיא הדרמטי היה במלחמת דוד וגלית נהננו גם מטיול באיזור עמק האלה ,ומהרצאה המרתקת של הרב גרשון בנושא.כעת אנו אוחזות בבריחת דוד משאול שעוין אותו ורוצה להרגו. ובסוף שמואל א' נסיים במות שאול ויהונתן.ובקינת דוד עליהם.


פרשנות

עדי לוי

אנחנו לומדות פרשנות לפי פרשות השבוע.

התחלנו מבראשית והשתדלנו ללמוד עפ"י הרצף. בכל שיעור שמנו לנו למטרה ראשונית שהתלמידות יכירו את הסיפור כסדרו. מעבר לכך עסקנו בדמויותיהם הענקיות של האבות והאימהות, במידותיהם ובמעשיהם.

בכל שיעור התמקדנו בכמה פירושי רש"י מרכזיים ובהם למדנו מיומנויות חשובות בלימוד פרשנות : קריאת כתב רש"י, זיהוי קושי. יכולת לחלק את הפירוש , לזהות פירושים שונים בתוך הפירוש, מונחים שונים ועוד.

אנחנו מעודדות את הבנות להשתתף באמירת דברי התורה שלמדו , סביב שולחן שבת!

כמובן נשמח שתספרו לנו על כך.


הלכה

עדי לוי

הנושאים שנלמדו במחצית זו:

  • הלכות חגי תשרי, הזכרת ובקשת גשמים, והלכות חנוכה

  • הדלקת נרות שבת

  • קבלת שבת

  • תפילות שבת

  • קריאה בתורה

  • מוצאי שבת והבדלה

  • המלאכות האסורות בשבת


זכינו שהשנה ביה"ס רכש עבורנו קיצור שולחן ערוך מקוון לתלמידים, הכתוב בצורה בהירה ומאירת עיניים ומתאים ללמידה מרחוק. ובנוסף, חוברת הלכות בהירות עבור כל תלמידה וכן גרסה מקוונת שלה. הספר והחוברת עשירים בתוכן וברלוונטיות לחיי התלמידות. בשיעורי הלכה, הבנות שמחות ללמוד הלכות חדשות ולשתף במנהגים החלים בביתן. אשרינו שזכינו שלימוד ההלכה חביב על התלמידות ומעודד אותן ללמוד וללמד לשמור ולעשות!


תושב"ע

עטרה זיידרמן

פתחנו את השנה בחזרה קצרה על השתלשלות התורה שבע"פ והתחלנו ללמוד את מסכת תענית. השיעורים התקיימו בלמידה מרחוק במרחבי למידה שונים וכללו למידה עצמית לפיתוח מיומנות הלמידה העצמית ולחיזוק הבטחון העצמי של הבנות ביכולת ללמוד את חלקי המשנה (לפי שיטת הכאמד"ט) ובהבנת תוכן המשנה. בתחילת המחצית הבאה נסיים בע"ה את מסכת תענית ונמשיך למסכת מגילה.


עברית

עדי לוי

כתיבה

כתיבה לשם הנאה

כתיבת דף יומן והבעת עמדה.(בנושא למידה מרחוק)

כתיבת סיפור קצר (בנושא סליחה)

הכנת כרזה (בנושא סליחה)

כתיבה ארוכת טווח-

כתיבת עבודת השורשים הכוללת ניסוח ומשלב לשוני מתאים, איות , תחביר, מילות קישור וסימני פיסוק. כתיבת ראיון וסיכום.

הכנה לכתיבת סיפור וכתיבת סיפור (עם אפשרות לתחרות מירוץ הצבי)

עידוד קריאה וכתיבה- מהו סיפור טוב?

תחרות קריאה של סיפורים בין הכיתות

ספרייה כיתתית

הפקת מידע מטקסט רב תחומי-

'הקליפות הטובות בעולם', עונת החורף,ו חידוש השפה העברית.

סוגי סיפורים

סיפור חסידי ומאפייניו

סיפור עם ומאפייניו (הדייג ודג הזהב)

שירים בעקבות סיפור העם ושיבוצים .

לשון

תפקידי המרכאות

מאזכרים


חשבון ו2

עדי לוי

הנושאים שנלמדו במחצית זו:

  • הגדרת מספרים עשרוניים ומהותם

  • פעולות במספרים עשרוניים

  • השבר כמנת חילוק

  • כפל וחילוק שברים

גאומטריה:

  • הכרת הגופים- זיהוים והגדרתם הכרת הגופים: חרוט גליל פירמידה מנסרה

  • קדקודים, צלעות ופאות במנסרות השונות.

  • פריסה של גופים

הורים יקרים, אנו במהלכה של תקופת לימוד מאתגרת עבור הבנות. למרות האתגרים הטכנולוגיים רוב הבנות הצליחו להתגבר וללמוד יפה ואף להנות מהלימוד ומההתקדמות. התאמנו את תכנית הלימודים השנה לצרכי הבנות ולתנאי הלמידה שלהן. אני מקווה שגם אתם בבית מרגישים את ההתקדמות והלמידה המשמעותית. מוזמנים לפנות אליי ולשתף אותי בקשיים ובהצלחות


חשבון ו4

איילת בן שאול

במהלך המחצית נלמדו הנושאים הבאים:

שברים:

הגדרת מספרים עשרוניים ומהותם

פעולות במספרים עשרוניים

הפיכת שבר עשרוני לשבר פשוט ולהיפך

השבר כמנת חילוק

כפל וחילוק שברים

גאומטריה:

הכרת הגופים- זיהוים והגדרתם

פריסות של גופים

נפח ושטח פנים של תיבה ומנסרה


אנגלית דוברות עברית א'

מיטל שושן

בתחילת שנה עשינו חזרה על אוצר מילים, פעלים, שמות עצם, יחיד ורבים יוצאי דופן.

אוצר מילים - למדנו אוצר מילים חדש. דיברנו על מילים שלא נהגות כפי שהן נראות כמו מילים עם gh באמצע מילה, שלא נשמעת בדרך כלל.

קריאה - קראנו טקסטים מתוך הספר וענינו על שאלות אחרי הטקסט. עשינו חזרה על שאלות wh.

דקדוק - הווה פשוט חיובי, שלילי ושאלות.

למדנו מתי משתמשים ב have ומתי ב has.

חזרנו על הפועל to be.

למדנו שמות תואר.

כתיבה - למדנו כיצד ניתן להעשיר את הכתיבה שלנו באמצעות שמות תואר. הבנות הגישו משימת כתיבה בה הן תארו דמות אהובה עליהן מתוך ספר או סרט תוך שימוש בשמות תואר.


אנגלית - דוברות עברית ב'

נעמי קלארק Mrs. Clark

השנה התחלנו עם תרגול כללי האיות והאותיות. אנחנו לומדות בספר Cool Alternative ואנחנו באמצע יחידה 2. חזרנו על הפועל to be ותרגלנו את זמן ההווה הפשוט בקריאה, כתיבה ודיבור. למדנו הרבה אוצר מילים חדש ותרגלנו אותו בצורות שונות. התחלנו לעבוד על שאלות בהווה הפשוט ונמשיך לתרגל את זה ביחד. אני מצפה לעוד מחצית מלאה בלימוד!


אנגלית - דוברות אנגלית א

סינדי וויזל

English Speakers Aleph, Hamora Cindy

The focus this year has been on vocabulary and writing. We have been doing our vocabulary work which includes some workbook, writing sentences, quizzes, and unit projects. We began the year by exploring a 5w's poem. We have used the 5w's to help us with our current events in the beginning of the year, and are currently writing newspaper articles based on the 5w's of our literature circle novels. We continue to revise our work as we edit for spelling, capitalization, punctuation, and proper word usage. We began working on five paragraph essays and will continue with this. We have explored Newbery Awards, are reading Newbery Award winners for our literature circle, and our next book report will be on winners or honor books.


אנגלית - דוברות אנגלית ב

עליזה סוקול

English Speakers Bet, Hamorah Aliza

This year we have been reading Granny Torrelli Makes Soup by Sharon Creech. We have been exploring the themes of long lasting friendship, family and overcoming differences. The students work on reading comprehension and analysis each week. In vocabulary, we have been working in our book. We work on the vocabulary meanings, synonyms, antonyms, using the words in sentences as well as finding and understanding the words in texts. In writing, we learned about the four different types of sentences (Interogative, Exclamatory, Declarative and Imperative). The students then learned how to write a structured 5 paragraph essay. From there, we moved onto journal writing. Each week, the students write in their journals and often many are eager to share what they wrote. After four journal entries, they chose one to edit and hand in as a journal writing assignment. The entries were creative and well written! In reading skills, we are focusing on the four elements of a story (setting, character, plot and theme). Once we are done, the students will have a chance to write their own story.



מדעים ו2/ו4

זהבה וייס

פתחנו את השנה בלימוד על אנרגיה: מקורות אנרגיה, מעברי אנרגיה ושימוש במקורות אנרגיה.

את מרבית המחצית הקדשנו ללימוד תהליך החקר ולביצוע עבודת חקר קבוצתית. הבנות הגיעו לתוצרים מושקעים ומוקפדים מדעית. כל הכבוד להן!

אופק

בתאל ריבקין

הבעת עמדה בכתב ובעל פה.

טקסטים סיפורים ומדעיים,

חלקי הדיבר:שם עצם, פועל, שם פעולה, מילות יחס, פעיל סביל.

איתו מידע ופרטים בטקסט, אפיון דמות.

ניסוח תשובה והתייחסות להוראות

אמירים

פנינה לוי

בשיעור אמירים אנו לומדים על המתרחש בבית המקדש דרך המבנה שלו. דרך לימוד זה התלמידות נחשפות לנושאים שונים בעולם ההלכה וחושבות לעומק על משמעותן, ומפתחות זיקה וקשר לנעשה בבית המקדש. בשיעורים אנו מתמקדים בהעמקת ידע קיים, רכישת ידע חדש, פיתוח יכולות חשיבה, יצירתיות ועבודה קבוצתית. לעיתים התלמידות מבצעות משימות חקר קטנות המאפשרות להן לפתח מיומנויות של חיפוש, הבנה, ניתוח, סיכום והצגה של חומר. עד כה למדנו על המרחבים והחדרים השונים בהר הבית, עזרת הנשים, עזרת ישראל ועזרת הכהנים.


אמירים

מיכל כהן

שלב א': מנהיגות והעצמה אישית.

למדנו כי מנהיגות היא אינה תוצאה של תפקיד אלא השראה וכריזמה שמנהיג משדר לציבור ותכונות אישיות אשר גורמות לאנשים לפעול מתוך אמונה בדרך או במטרה.

מתוך כך, מנהיגות חברתית מתבטאת גם בין תלמידים בבית הספר.

במהלך שיעורי מנהיגות נחשפנו למנהיגות טובה, מיינו תכונות נצרכות עבור מנהיגים, בחנו ועמדנו על משמעותן. כמו כן, העמקנו בנושאים הבאים כדלקמן:

א. ביטחון עצמי.

עסקנו בשאלות מהו ביטחון עצמי, אם ביטחון עצמי הנו תכונה מולדת או נרכשת, מהו ההבדל ביטחון עצמי לגאווה? כיצד אפתח ביטחון עצמי? צפינו בסרטים, דנו בשאלות העולות ומצאנו יחד דרכים לפיתוח ביטחון עצמי.

ב. חשיבה חיובית:

עסקנו בשאלות מהו הקשר ביו חשיבה חיובית למנהיגות והעצמה אישית ומה הקשר בין חשיבה חיובית לביטחון עצמי. צפינו בסרטים, דנו בהן לבסוף כל בת היתה אמורה לעצב כרזה בנושא חשיבה חיובית ולהביא אותה כשקופית למצגת שיתופית.

ג. כיצד נשכנע נכון?- תורת הנאום:

עבדנו על קשר עין, משחק בקול, דיבור איטי, התמודדות עם קשיים שלא צפינו אותם מראש בעת ההרצאה כמו כן התמקדנו במבנה, תוכן, לשון והצג בנאום שלנו. דיברנו כיצד עלינו להתכונן להרצאה. לא בכתיבת מילה במילה אלא כתיבה בנקודות כמו כן במשחק מול המראה כהכנה לנאום.

צפינו בסרטונים שונים של דמויות שונות וניתחנו את שפת גופם. צפינו בסרטונים שונים וציפנו גם בהרצאה של סיון רהב מאיר בנושא.

שלב ב': חוויה במטבח

ניצלנו את ההזדמנות שהבנות בבית ויכולות להעצים את עצמן תוך חוויה במטבח...

למדנו להכין מנות ראשונות (מרק כתום), סלטים (סלט חסה ורימון, סלט בורגול) וקינוחים (פירות מצופים בשוקולד, חטיף גרנולה ושוקולד).