כתה ה2

מחנכת: אילת טחובר


תנ"ך

אילת טחובר

בתנ"ך למדנו וסיימנו את ספר יהושע .הנושאים שעלו בפרקים הובילו אותנו לדיונים כיתתיים מרתקים על תקופת התנ"ך ועל ימינו אנו. למדנו על מנהיגותו של יהושע ונפגשנו בביטויים שנכנסו לעברית הדבורה- הסברנו את המשמעות וניסינו להלביש אותם על גבי סיטואציות של ימינו. בעזרת השם לקראת המחצית הבאה אנו מתחילים את לימוד ספר שופטים .


הלכה

אילת טחובר

עברנו על הלכות החגים והלכות ברכות לא במלואן. הבנות עושות עבודה בנושא ברכות


פרשנות

אילת טחובר

אנחנו לומדות פרשנות לפי פרשות השבוע.

התחלנו מבראשית והשתדלנו ללמוד עפ"י הרצף. בכל שיעור שמנו לנו למטרה ראשונית שהתלמידות יכירו את הסיפור כסדרו. מעבר לכך עסקנו בדמויותיהם הענקיות של האבות והאימהות, במידותיהם ובמעשיהם.

בכל שיעור התמקדנו בכמה פירושי רש"י מרכזיים ובהם למדנו מיומנויות חשובות בלימוד פרשנות : קריאת כתב רש"י, זיהוי קושי. יכולת לחלק את הפירוש , לזהות פירושים שונים בתוך הפירוש, מונחים שונים ועוד.

אנחנו מעודדות את הבנות להשתתף באמירת דברי התורה שלמדו , סביב שולחן שבת!

כמובן נשמח שתספרו לנו על כך.


תושב"ע

שרה קופר

לאחר שקבלו בסיס איתן בלימוד תורה שבכתב, השנה התחלנו להיכנס גם לעולם של תושב"ע. התחלנו את השנה עם הקדמה - למדנו על התקופות השונות בתקופת תנאים, ועל הנשיאים. למדנו את השתלשלות ההלכה וראינו שגם אנו חלק משרשרת הדורות. הכרנו את מבנה המשנה ומושגים חשובים כגון - תנא קמא, מחלוקת, רישא וסיפא. למדנו גם איך לחלק את המשנה לכאמד"ט - כותרת, אומר, מקרה, דין וטעם. לא מזמן סיימנו את פרק א' במסכת סוכה. במסגרת מבצע "סוכה ביד" הבנות בנו דגמים של הסוכות השונות ואז הציגו בכיתה כחלק מלימוד המשנה. בזמן האחרון, הבנות התחילו לאסוף כרטיסים על לימוד משניות בע"פ, על משימות רשות וגם על שאילת שאלות ותשובות נכונות. עם הכרטיסים הן יכולות לקנות פרסים ב"שוק משניות" שנפתח בסיום כל פרק. ב"ה הבנות לומדות גם מרחוק וגם מקרוב בשמחה ואני נהנית מאד ללמד איתן.

חשבון

מיכל כהן

שברים:

א. השבר כחלק משלם

ב. שברים על ציר המספרים

ג. השוואת שברים על ידי מכנה משותף (רק התחלנו), השוואה לחצי, השוואה לשלם,

השוואה על ידי מכנים זהים ומונים שונים, השוואה על ידי מכנים שונים ומונים שווים.

ד. המרת מספרים מעורבים לשברים ולהיפך.

ה. פעולות בשברים

ו. שבר כחלק מכמות

ז. הרחבת שברים

ח. מבוא למכנה משותף- ממש התחלנו.

מספרים טבעיים:

המבנה העשרוני

חיבור וחיסור

בעיות מילוליות והתמודדות עם בעיות

כפל דו ספרתי בדו ספרתי

חילוק

גאומטריה:

סוגי צלעות, סוגי זוויות, מדידת זוויות.

משפחת המרובעים: מקבילית, מלבן, ריבוע, מעוין, דלתון, טרפז. עמדנו על משפטי הכלה

והבנת המשמעויות הנגזרות מכך.


עברית

אילת טחובר

במחצית זו של השנה התמקדנו בשלבי הכתיבה ושיכלולה ולמדנו לאפיין מרכיבי סיפור . בהבנת הנקרא אנו לומדות להבחין בין סוגי טקסט שונים ומתנסות בסוגי כתיבה שונים. בבית הספר ישנו דגש נרחב על לימודי השפה העברית, על מנת שנפתח את יכולת ההבנה, הניסוח וההבעה.


מדעים

רינת קרמר

במחצית זו עסקנו בנושא משאבי טבע תוך כדי שימת דגש על מתכות. מהם השימושים במתכת, כיצד מפיקים מתכות, תכונות המתכות ועוד. עסקנו בסוגיות סביבתיות של השפעת האדם על התכלותם משאבי הטבע בגלל הגידול באוכלוסייה והתפתחות הטכנולוגיה והעלינו רעיונות כיצד ניתן לנהוג בצורה מקיימת יותר על מנת שגם הדורות הבאים יוכלו ליהנות ממשאבי הטבע בכדור הארץ.

מבחינת מיומנויות עסקנו במיומנויות חקר, כיצד עורכים ניסוי מדעי: שאלת חקר, השערות, בידוד משתנים ובקרה. כמובן שקישרנו את הנושא גם לתקופת הקורונה ולכל המחקרים המתנהלים כעת בעולם.


אנגלית - דוברות עברית

מיטל שושן

בתחילת שנה עשינו חזרה על אוצר מילים משנה שעברה, יחיד ורבים, מיקומים (in, on, under, near).

אוצר מילים - למדנו מילים חדשות. דיברנו על צירופי אותיות בתוך מילה ואיך קוראים אותן. (למשל הצירופים ee, ea th)

קריאה - למדנו איך ניגשים לטקסט. (ישנם כמה שלבים, אנחנו עוברים על השלבים כל פעם לפני קריאה). הפירוק לשלבים עוזר לנו להבין את הטקסט יותר טוב.

דקדוק - למדנו על הפועל to be, גם בצורת חיוב וגם בצורת שלילה וגם בצורת שאלה.

למדנו כינויי גוף

למדנו מה מוסיפים לפני שם עצם ביחיד (a/an) ולפני שם עצם ברבים (או מספר או המילה some).

כתיבה - למדנו איך מתארים מה רואים בתמונה. (There is / There are)

אותיות גדולות בתחילת משפט ונקודה בסוף.


אנגלית - דוברות עברית

נעמי קלארק Mrs. Clark

השנה התחלנו עם חזרה על אוצר מילים מכיתה ד'. למדנו את הפועל החדש to be ותרגלנו בקריאה וכתיבה של צורות החיובי, שלילי ושאלות פשוטות. לאחרונה למדנו את הפועל החדש have/has ובינתיים למדנו את הצורה החיובית (נמשיך עם הצורה השלילית והשאלות). למדנו הרבה אוצר מילים חדש ותרגלנו אותו, קראנו מגוון טקסטים והתחלנו לתרגל גם קטעי שמיעה. אנחנו כמעט בסוף של יחידה 1 בספר הלימוד ובחוברת העבודה, ועבדנו בספר הדקדוק תוך כדי הלימוד. אני מצפה לעוד מחצית מלאה בלימוד!

אנגלית- דוברות אנגלית א'

סינדי ויזל

English Speakers Aleph, Hamora Cindy

We have been working weekly on the spelling book and exploring different spelling patterns to make sounds. We have been using our spelling words in creative writing projects. The first one was a letter writing activity. The project we are working on now is writing our own fable. Each month the students research a famous person born in that month and write a brief biography of that person. We are focusing on gathering the most important information and making sure we are writing it clearly in our own words. Together we have explored the arc of a story and we have used it as a template for our first book reports. Currently, we are nearly done with our first literature circle book- Number the Stars. We have studied the basic parts of a sentence and continue to use what we have learned in our writing. We began an introduction to our poetry unit and will continue with this more this semester.


אנגלית- דוברות אנגלית ב'

עליזה סוקול

English Speakers Bet, Hamora Aliza

We have been working weekly on phonics sounds. We reviewed short vowel sounds and long vowel sounds and moved on to digraphs ( two letters that make a different sound such as wh, ph and more) and diphthongs (two vowels that make a different sound such as aw, au, ou and more). In writing, we reviewed capital letters and punctuation. The students learned what is included in a full sentence and practiced writing full sentences. We continued with how to write a structured paragraph with 5 sentences. We are currently working on using adjectives to make our sentences more interesting. Occasionally, we do journal writing so the students can practice getting their thoughts and feelings down on paper. We reviewed the basic parts of speech in grammar. We are currently working on synonyms and antonyms. In reading, we read The Magic Finger by Roald Dahl and are currently reading Wayside School is Falling Down by Louis Sachar.


קוד ורובוטיקה

רחל קפלן

בשיעורי רובוטיקה אנו לומדים אלגוריתמיקה -כתיבת קוד בעזרת תכנות של רובוטים, כך שיבצעו את המשימה הנדרשת. בתכנות הרובוט יש לקחת בחשבון גם גורמים פיזיקלים ואחרים.

התלמידות עובדות בצוותים בהתלהבות והנאה.

כאשר אנו בבית הספר אנו לומדות בעזרת רובוט של לגו. כאשר הלמידה מרחוק אנו לומדות בעזרת סימולטור המדמה רובוט.

הנושאים שלמדנו: חיבור הרובוט למחשב, נסיעה בקו ישר (בעזרת שניות ובעזרת סיבובי גלגל), פניות, שימוש בלולאות ושימוש בחיישנים.

בנוסף אנו משתתפות בתחרות ארצית ומנסות לפתור את האתגרים בצורה הטובה ביותר.