כתה ד2

מחנכת: רוני כהן


תנ"ך

רוני כהן

אנחנו לומדות חומש דברים. פתחנו את השנה בפרשת ראה ואנחנו כרגע לקראת סיום פרשת שופטים. הבנות מקשיבות ולומדות בהתענינות רבה, ומשננות במרץ.

הלכה

רוני כהן

בלמידה מרחוק לא למדנו הלכה.

בלמידה מקרוב למדנו הלכות חנוכה והלכות שבת לפי תוכנית הלימודים בחוברת הלכה לתלמיד.


חשבון

רותי דימנטמן

במחצית זו סיימנו ספר 10 הכולל את הנושאים :

שברים:

הכרת השבר , מספר מעורב, שברים גדולים מ 1,קטנים מ1 שווים ל 1.

המספרים הטבעיים עד למליון :

המבנה העשרוני, חיבור וחיסור.

התחלנו ללמוד את ספר 11 ועסקנו בו בהשוואת שברים בדרכים שונות.

עברית

מיכל כהן

אנו לומדות כעת את הספרים "מילה טובה" ו"פתחו את השער" ונחשפות לרבדיה השונים של השפה העברית.

הבנת הנקרא:

אנו מתרגלות פיענוח טקסטים מידעיים וספוריים. בטקסט סיפורי אנו מתמקדות בהבנת מטרת הטקסט, קשרים לוגיים בין חלקי הטקסט, הבנת משמעות סמויה וגלויה ורעיון מרכזי והסקת מסקנות.

הבעה בכתב:

עסקנו עד כה בכתיבת מכתב אישי, כתיבת תשובה מלאה, כתיבת דו שיח באופן מיטבי, פתיחות שונות לספורים, אפיון דמות באפיון פנימי וחיצוני, תבנית הסיפורית.

למדנו לכתוב ביטויים של שמחה ופחד. כמו כן, למדנו כיצד להביא את הקורא להסקת מסקנות. לדוגמא, אם אנו רוצים להסביר לקורא לדוגמא שהילד היה עני, לא נכתוב הילד היה עני אלא נתאר אותו באופן שהקורא יסיק לבד את המסקנות לדוגמא, בגדיו היו בלויים, נעליו היו ישנות ונדמה היה כי הן ננעלו על עוד רגליים, חלומו היה פת לחם וכדו'.

הבנות התחילו לכתוב את הספורים כמשימה ארוכת טווח עבור כתיבת סיפורים למרוץ הצבי.

לשון:

לכל חג אנו מצרפים את ביטויי הלשון התואמים לו. למדנו פעלים ותארים, שמות זכר ונקבה, סיומת רבים ויחיד.

במסגרת שבוע עברית, למדנו על אליעזר בן יהודה תוך משחקי מילים בנושא מילים נרדפות, מילים שאליעזר בן יהודה הכניס לשפה העברית וכיו"ב.

כמו כן, למדנו מיומנות התמצאות במילון.


מדעים

יאל פרטוש

במהלך המחצית הכרנו את צרכי הקיום ומאפיניי החיים המשותפים לכל היצורים החיים, הרחבנו וראינו את מגוון בעלי החיים והצמחים בטבע ואת ההתאמות בין בעלי החיים לסביבות החיים בהם מתקיימים. הכרנו את המחלקות השונות של בעלי החיים.

אנגלית- דוברות אנגלית

נעמי קלארק Mrs. Clark

This semester, we worked on two main topics - literature and grammar/spelling. In literature, we read the class novel, Muggie Maggie, and completed a variety of tasks related to the reading - work about vocabulary, character development, predicting and discussing the plot. In spelling, we made progress in the book and learned different spelling rules in every chapter. In grammar, we worked on parts of speech, including: nouns (proper/common/plural - including spelling rules), verbs, adjectives and adverbs. We’ve begun working on synonyms and antonyms. I’m looking forward to another semester of serious English study together!

אנגלית- דוברות עברית

עליזה סוקול ומיטל שושן

בתחילת שנה עשינו חזרה על אותיות, צבעים ומספרים, אוצר מילים בסיסי ואותיות ניקוד. בהמשך, למדנו משפטים קצרים, צרופי אותיות והצלילים שהן משמיעות. למדנו אוצר מילים חדש, וקריאת טקסטים קצרים. עשינו תרגילי שמיעה, דיבור וכתיבה.

מחשבים

רחל קפלן

בכיתות ד' אנו לומדים מדעי המחשב.

אנו עובדים עם סביבת Scratch שהיא סביבת פיתוח המיועדת בעיקר לילדים. היא חושפת תכנות בסיסי שיכול לעזור גם לאנשים צעירים הרוצים ללמוד לתכנת. דרך העבודה בסביבת סקראץ' הבנות נחשפות לעולם התכנות ומבינות את המושגים השונים.

במחצית האחרונה הספקנו ללמוד עם הבנות את הנושאים הבאים:

· הכרות עם סביבת הסקראץ' (סביבת הפיתוח בה אנו עובדים)

· הכרות עם מערכת הצירים (לצורך הבנת המיקום על הבמה)

· חשיבות האיתחול

· פקודות תנועה

· שימוש בלולאות

· החלפת תלבושות ויצירת אנימציה

בנינו פרויקטים רבים ומגוונים במטרה לחזור ולתרגל את המיומנות של התכנות ובניית הקוד ולתרגל את האופן בו אנו מתכננים ובונים פרויקט.

בנוסף אנו משתתפות בתחרות ארצית ומנסות לפתור את האתגרים בצורה הטובה ביותר.

יישר כוח לבנות שעובדות ברצינות בכיתה ובבית.

מחול

שלומית זיוון

בשיעורי המחול מתקיים מפגש מיוחד של הבנות עם עצמן, ועם הגוף.

במטרה לפתח שפה של עין טובה ואהבה, שפה עוטפת ונעימה.

אנחנו פותחות את השיעור בהדרגתיות; תרגילי חימום, (מכינות את הגוף לתרגילים ולריקודים במהלך השיעור) וממשיכות לתרגילים במרחב, תרגילי פינה וקומבינציה.

בשיעור ישנם תרגילים שמפגישים עם התמצאות במרחב, כיוונים בחלל, שיווי משקל, קורדינאציה, יציבה נכונה .

וישנם תרגילים שמזמנים לתנועה חופשית עם הנחיה,

לדוגמא: למדנו על ארבעת היסודות- מים, אש, אדמה ואוויר.

שאלנו מה היסוד מסמל לי? איזה צבע הוא מזכיר לי? איזה רגש הוא מעלה בי?

איזו מוזיקה יכולה להתאים? ועוד

וחקרנו את היסודות דרך הגוף, דרך התנועה.

הבנות צוללות פנימה, חוקרות, שואלות, שמחות ורוקדות וזה מרגש!