תכניות בהן תלמידות יכולות ללמוד תורה מרצון:

  • תכנית "מגדל עז" – בנות כיתה ח' לומדות יום בשבוע במדרשת "מגדל עז".
  • לימוד רמב"ם יומי – בנות בית הספר לומדות באופן עצמאי את ספר המצוות של הרמב"ם ונפגשות לדיון ולימוד קצר עם נציגים מצוות הנהלה.
  • משכימים עם האבות – בנות בית הספר מגיעות לפני תחילת יום הלימודים ללימוד "פרקי אבות" על כוס שוקו.
  • תורתך שעשועי – לימוד עצמי מתוקשב לבקיאות בתנ"ך.

כבית ספר יסודי אנו מאמינים שתפקידנו הוא לזהות ולהעצים חוזקות של כל תלמידה. הגישה שלנו מבוססת על הפסיכולוגיה החיובית שמדגישה את הטוב שיש בנו. במעגל חוזקות אנו שואפים לאפשר לתלמידה להתנסות בתחומים מגווים ושונים לפי היכולות והכישרונות שלה.

בית ספר מנגן – בית הספר נותן תכנית עשירה של לימוד נגינה. אנו מפגישות את כל הבנות עם לימוד נגינה בגיל צעיר, ובמשך השנים החזקות והמעוניינות בכך יכולות להמשך ולהתקדם בכלים שונים כגון מנדולינה, כינור, קלרינט, גיטרה וחליל צד. לבית הספר יש הרכב מוסיקלי וגם שתי מקהלות.

סטודיו פסיפס – הבנות לומדות לתכנן עבודה, ליצור אותה בטכניקת פסיפס, לעבוד בסבלנות רבה ובדיוק, ולהגיע לתוצרים נהדרים. האווירה בקבוצות השונות היא אוירה נעימה של רוגע ועבודה חברית וכיפית. הבנות מעודדות אחת את השנייה, ומגלות בגרות ויצירתיות רבה בעבודתן. נגיעה זו באומנות הפסיפס "על קצה המזלג" נותנת חשק ליצור עוד, ומשפיעה גם על תחומי הלמידה והחשיבה האחרים, ובעיקר נותנת "אי של שקט" במרוץ המהיר של החיים.

כיתת עתודה מדעית טכנולוגית - התכנית "עתודה למנהיגות מדעית-טכנולוגית" היא תכנית מצוינות יוקרתית, ייחודית ופורצת דרך לקידום עתידם של התלמידים. התכנית היא מסלול שחושף את התלמידים בפני נושאים מתקדמים מתחום המדע והטכנולוגיה וסולל להם את הדרך להיות חלק מדור המנהיגות וההובלה העתידי.

אופק- "אופק" הוא פרויקט לימודי ייחודי בקבוצות קטנות לבנות ז-ח. הבנות לומדות: עברית, מדעים, פרשנות, אסטרטגיות בתנ"ך וכישורי חיים ברמה ובקצב מותאמים להם ובמקביל לתכניות הלימודים בכיתה.. הבנות יוצאות עם חוויות הצלחה, עליה בתחושת המסוגלות ודימוי עצמי גבוה יותר.

שעת יעדים - מטרת העל של יוזמה זו היא: לאפשר לכל בת להתקדם בתחומי דעת שונים (לימודיים ויצירתיים כאחד) על פי מיפוי אישי וקביעת יעדים להתקדמות.

  • פיתוח המצוינות - חשוב בעינינו שמעבר להעשרה שהתלמידה מקבלת בשיעור, התלמידה שאותרה על ידנו כמצוינת תוכל להתקדם בתחום דעת בו היא רוצה להתפתח.
  • פיתוח היצירתיות - ישנן תלמידות רבות שהתחום הלימודי אינו התחום החזק שלהם, רצינו לתת מענה מיוחד לבנות אלה על ידי פיתוח תחומי דעת שאינם ממקצועות הליבה.
  • תגבור לימודי- בנות רבות זקוקות ללימוד פרטני מעבר ללימוד הכיתתי אך הן אינן זכאיות לשעות שילוב. אנו מנצלים שעה זו על מנת לתת מענה בקבוצה קטנה לבנות אלה

כל בנות השכבה מתחלקות במקביל לקבוצות קטנות: לימודיות או יצירתיות. הן מקבלות שעה זו מכ-15 מורות שנמצאות בשעה פרטנית ונותנות להם חיזוק ומצוינות בתחומי הוראה ויצירה.

דוגמאות לקבוצות לימוד בשעת יעדים – רובוטיקה, מחול, אקטואליה ועיתון בית ספרי, כתיבה יוצרת, מדריכות צעירות לטיולים, אמונה, חיזוק מתמטיקה, חיזוק אנגלית, ועוד.

שעת חוזקות - זמן של קשר ישיר עם המחנכת יחד עם תמיכת בנות הגיל. מגביר אקלים מיטבי ומבוסס על עקרונות הפסיכולוגיה החיובית. בשעה זו מדברים על: חוזקות, רפלקציה אישית וקבוצתית והכרת הטוב.

פינת חי – מקום שקט ורגוע בו הבנות מקבלות על עצמן אחריות לבעלי החיים ולתחזוקת הפינה, והעצמת בנות שתחום בעלי החיים חזק אצלם.

תכניות ספורט ייחודיות - הכוללות נבחרת כדורסל, נטבול והתעמלות קרקע, ותחרויות באתלטיקה קלה.

הסרט שלי – פרויקט ייחודי בשילוב תכנית "מצילה" באפרת. לפרויקט נבחרו כ20 בנות בשכבות ז – ח, הבנות למדו טכניקות להכנת סרט : הפקה בימוי, צילום, משחק ותסריטאות. (פירוט בהמשך).

כלים פדגוגיים – צוות בית הספר לומד ומקדם בכלים פדגוגיים עכשוויים כולל חשיבה אחרת על ישיבות פדגוגיות, משוב מקדם למידה בכיתה ובאירועי הערכה.

תכנית חוסן - תכנית חוסן פועלת בבית הספר זו השנה ה-3. זו תכנית פסיכוחינוכית לכיתות ג-ח. המחנכות עברו הכשרה ע"י היועצות והעבירו את התוכנית בכיתות. התוכנית מעניקה לצוות ולתלמידות כלים מעשיים להתמודדות עם אירועים יום יומיים בחייהם. שפת החוסן נכנסה לשימוש בבית הספר וכיום אנו מתרגלים אותה במצבי חיים חברתיים ורגשיים בעזרת "טיפות חוסן".